Recenzia: Analógové vreckové

Analógové vrecko

Priznám sa: Som skeptik, a to mrzutý. Málokedy nechám zábavné alebo zaujímavé nové výrobky prejsť bez "harumfu" alebo "humbugu". " Preto si myslím, že tu musím vydať vyhlásenie.

Keď výrobca špecializovaných herných konzol Analogue ohlásil Analogue Pocket, svoj prvý vreckový retro herný systém, prevrátil som oči v smiech. Na svoju obranu musím povedať, že predchádzajúce herné zariadenia Analogue, ktoré hrali hry značiek Nintendo a Sega, boli vyrobené v obmedzenom počte, takže boli vzácne a veľmi žiadané. Zariadenia Analogue sú ako hypebeastové tenisky sveta retro hier, v dobrom aj zlom.

Takže sa mi zdalo, že Analogue Pocket je odsúdený na limitovanú sériu vreckových počítačov s neuveriteľnými funkciami, ktoré... budú zhromažďovať zberatelia, ktorí ich nechajú ležať na poličke. Alebo že sa stane novým symbolom nerdovského statusu pre dobre situovaných ľudí. No po takmer ročnom čakaní na doručenie mojej predobjednávky môžem povedať, že som sa mýlil.

Táto konzola existuje, mám ju a napriek všetkému humbuku je dokonca o niečo lepšia, ako som si myslel, najmä vďaka nedávnym aktualizáciám softvéru. Ak vám nezáleží na nostalgii, ktorú prináša používanie skutočného Nintendo Game Boy, Analogue Pocket môže byť dokonalým vylepšením vašej zbierky retro hier.

Mario vozíky

Pôvodný prísľub zariadenia Analogue Pocket bol celkom jednoduchý: Tento moderný vreckový počítač s displejom s vysokým rozlíšením a nabíjateľnou batériou USB-C funguje rovnako ako Nintendo Game Boy. Vložte doň jednu z milovaných herných kaziet z detstva - možno je to Super Mario World z pôvodného Game Boy, možno Pokémon Crystal z Game Boy Color alebo Metroid Fusion z éry Game Boy Advance - a ožije v živých, pixelovo presných detailoch.

Povedzme, že máte radšej Sega Game Gear, alebo možno dávate prednosť Atari Lynx, Neo Geo Pocket alebo neznámemu PC Engine Express. Máte šťastie! Adaptéry - samozrejme, predávané samostatne - vám umožnia pripojiť aj tieto hry.

Srdcom Analogue Pocket je technológia, ktorú spoločnosť Analogue používa vo všetkých svojich produktoch. Na rozdiel od všeobecných retro herných vreckových počítačov so systémom Android, ktoré softvérovo "emulujú" hardvér konzoly, má Analogue Pocket niečo, čo sa nazýva FPGA. FPGA je skratka pre pole programovateľných hradiel a programovateľná časť znamená, že sa dá za chodu naučiť napodobňovať mnohé druhy klasického herného hardvéru hneď, ako spustíte kazetu.

TL;DR: Má v sebe niekoľko fantastických čipov. Ako dobre to funguje pri hraní hier? S radosťou môžem oznámiť, že pokiaľ ide o hry pre Game Boy (vrátane titulov Color a Advance), je to úžasné.

Nádherný 3,5-palcový displej s vysokým rozlíšením má 10-krát viac pixelov ako pôvodný štvorcový Game Boy, ale šikovne zobrazuje širšie tituly Game Boy Advance, hoci s čiernymi pruhmi v hornej a dolnej časti obrazovky. Spoločnosť Analogue prednastavila pre každý systém niekoľko rôznych profilov obrazovky, ktoré vám poskytnú buď do očí bijúcu ostrú a modernú grafiku a farby, alebo vyblednutý vzhľad, ktorý napodobňuje pôvodnú obrazovku spolu s efektom mriežky, ktorý vykresľuje hry v presvedčivej napodobenine pôvodného LCD displeja Game Boy.

Moja zbierka originálnych kaziet Nintendo Game Boy obsahuje niekoľko desiatok titulov, od japonských importov až po podivné hardvérové doplnky, ako napríklad Game Boy Camera. Všetko, čo som vložil do Analogue Pocket, fungovalo podľa reklamy, hoci pri niektorých sa Pocket prepol do režimu poruchy, v ktorom vám oznámi, že máte vyčistiť konektor na kazete. Neprekvapuje ma, že desaťročia staré, špinavé a mierne skorodované hry nemusia fungovať hneď pri prvom zasunutí do nablýskanej novej konzoly. Moja rada znie: vyklopte kazetu, vyčistite kolíky kazety pomocou izopropylalkoholu a špičky Q-tip a nechajte ju úplne vyschnúť, než ju skúsite znova.

Hrajte nahlas

Odhliadnuc od obrazovky, samotný hardvér vrecka je pekný na pohľad. Je zrejmé, že Analogue chce svojím dizajnom dosiahnuť Bubble-Era-by-way-of-Dieter-Rams, pričom redukuje každý aspekt vrecka, až je takmer nepríjemne minimalistický. Hoci sa mnohí kupujúci rozhodli pre čiernu verziu, myslím si, že biely model, ktorý som si objednal, sa viac podobá na pôvodný Game Boy, aj keď s väčšinou vysatých farebných stôp.

Mätovo zelené tlačidlo napájania na ľavej strane je preto naozaj ploché a oveľa ťažšie sa stláča ako upokojujúci vypínač na pôvodnom hardvéri spoločnosti Nintendo. Toto tlačidlo slúži pri spustenej hre aj ako tlačidlo na uspanie a prebudenie, vďaka čomu sú krátke prestávky v hraní jednoduché a pohodlné. Susedné tlačidlá hlasitosti sú tiež naozaj maličké, hoci môžete okamžite stlmiť vreckové súčasným kliknutím na plus a mínus.

Dôležité ovládanie hry je mimoriadne dobre spracované. Analógová kapsa má D-pad a štyri tvárové tlačidlá (A

Toto tlačidlo môžete použiť aj na vytváranie ad hoc bodov uloženia v hrách (Analogue + Up) alebo na zhotovovanie snímok obrazovky vo vysokom rozlíšení (Analogue + Start), pričom obe tieto funkcie sa ukladajú na vloženú kartu microSD, ktorá sa nachádza na pravom okraji konzoly. (Tieto funkcie sú súčasťou funkcie Memories, ktorá je zatiaľ vo fáze beta.)

Ak by som mal pre Analogue nejakú spätnú väzbu, tak by to bolo to, že verzia Pocket s klikacím ovládaním by mohla byť zaujímavá. Neskoršie konzoly Nintendo, ako napríklad Game Boy Advance SP a niektoré Nintendo DS, mali pod tlačidlami veľmi hmatové kopulové spínače, čo je veľmi príjemné. Analogue Pocket si teda berie príklad z predchádzajúcich štýlov Boyov, pričom silikónová membrána pod tlačidlami poskytuje odraz a spätnú väzbu.

Na zadnej strane sú dve maličké, klikacie ľavé a pravé tlačidlo spúšte, ktoré sú potrebné pre hry Game Boy Advance. Tie lemujú slot na kazetu Game Boy. Na rozdiel od skutočného Game Boya je kazeta akoby visela na otvorenom priestranstve, je odhalená a dá sa s ňou ľahko pohnúť. To by mohol byť problém najmä pri vkladaní vrecka do tašky, keď je uspané - systém môže stratiť miesto, ak sa kazeta potrasie. Chápem, že spoločnosť Analogue musela pristúpiť ku kompromisu. Koniec koncov, prijatie spúšťačov na prvom modeli Game Boy Advance od spoločnosti Nintendo si vyžiadalo kompletné prepracovanie systému z vertikálnej orientácie (tlačidlá na spodnej strane) na horizontálnu (tlačidlá na oboch stranách obrazovky). Keďže si Analogue vybral ako inšpiráciu prvý Game Boy, malé spúšťače sa tu nemajú kam posunúť, iba nebezpečne blízko k voľne pôsobiacemu slotu na vozík.

Vďaka tomu je hranie na Game Boy Advance o niečo horšie ako štandardné hranie na Game Boy a Game Boy Color. Na skutočnom hardvéri Nintendo môžem ísť na spúšťače bez obáv, že kazeta vyskočí. Tu? Som si menej istý. Nikdy sa mi to nestalo počas hodín testovania hier s ťažkými spúšťačmi, ako sú Drill Dozer a Metroid Fusion, takže strach môže byť iracionálny. Ale stalo sa mi, že sa mi kazeta vybrala, keď som konzolu položil na pohovku, takže sa to môže stať.

Posledné pozoruhodné hardvérové komponenty sa nachádzajú na spodnej hrane: port prepojovacieho kábla v štýle Game Boy Advance (multiplayer so skutočnými Game Boymi a inými vreckami je úplne možný), port USB-C na nabíjanie a na použitie s voliteľným dokom HDMI, LED dióda napájania, infračervený senzor (áno, Pokémoni, Analogue Pocket funguje s Mystery Gift!) a 3,5 mm konektor na slúchadlá.

Interná batéria vrecka vydrží podľa môjho testovania približne 7,5 hodiny pri prehrávaní kazety Game Boy Advance. Na porovnanie s "konkurenčnými" riešeniami som tú istú kazetu spustil v GBA SP a v GBA v pôvodnom štýle, pričom obe boli upravené s podsvietenými obrazovkami IPS, ktoré si môžete kúpiť online. GBA SP s čerstvou dobíjacou batériou vydržal niečo cez sedem hodín, zatiaľ čo GBA s dobíjacími batériami AA vydržal niečo cez osem hodín. Chvála spoločnosti Analogue za to, že batéria je do istej miery užívateľsky prístupná; článok je ukrytý pod zadným panelom. Po odstránení štyroch skrutiek Torx TR6, ktoré panel upevňujú, možno batériu opatrne vytiahnuť. Odhadujem, že je to asi 10-minútová práca.

Robí to, čo Nintendon nie

Väčšina inzerovaných funkcií, ktoré Analogue Pocket ponúka, je dobre vykonaná. Ak hľadáte handheld novej školy, ktorý prehráva vaše milované kazety Game Boy, potom je to takmer hotové riešenie. Ale čo ak chcete trochu viac výkonu? No, tu sa veci stávajú zvláštnymi.

Spomenul som, že Pocket používa čip FPGA. Bola to len polovičná pravda. Analogue Pocket má dva čipy FPGA, z ktorých jeden je teraz užívateľsky hacknuteľný v rámci programu OpenFPGA. Odkedy bol tento čip v lete odomknutý aktualizáciou firmvéru, komunita hackerov vydala niekoľko "jadier", ktoré podporujú ešte širšiu škálu herných systémov.

To tiež znamená, že je možné hrať hry bez kaziet. Hoci legálnosť je v niektorých prípadoch trochu pochybná (je samozrejmé, že by ste nemali pirátsky kopírovať hry), ak vlastníte kazetu s hrou a dokážete extrahovať súbor v nej, môžete ju umiestniť na kartu microSD a vytvoriť hrateľnú zálohu.

To otvára brány pre hranie nezávislých hier a iných zvláštností. Napríklad pomocou jadra komunity Super Nintendo som si mohol zahrať fanúšikovský preklad neznámej japonskej simulácie randenia. Hoci sa zdá, že technicky je nemožné spustiť na Pocket 3D retro hry (jadro Nintendo 64 alebo PlayStation pravdepodobne neuvidíte), na stole je všetko až do 16-bitovej éry vrátane. Dokonca sa pracuje aj na jadre pre Amigu! A aplikácie vytvorené fanúšikmi vám umožnia rýchlo a bez námahy načítať kartu microSD.

Je pravda, že na tieto jadrá je ešte skoro. Ak je pre vás hranie hier na Game Boy hlavným lákadlom pre Pocket, potom bude tento osekaný režim menej atraktívny, s menším počtom funkcií a absenciou vynikajúcich predvolených režimov obrazovky. Je tu šanca, že sa stav softvéru poháňaného komunitou zlepší, ale momentálne je hranie hier priamo z kazety stále najrýchlejším a najjednoduchším spôsobom (aj keď pri zmene hier musíte kazety vymeniť).

Spoločnosť Analogue má tiež niekoľko sľubov, ktoré musí splniť. V systéme ponúk sú stále šedé možnosti, napríklad jedna na domovskej obrazovke s názvom Knižnica. Ďalšia sľúbená funkcia mala automaticky ukladať fotky z Game Boy Camera priamo na SD kartu. Ani jedna z týchto vecí sa zatiaľ neuskutočnila. Keď už je práca na OpenFPGA za nami, dúfam, že spoločnosť v budúcich aktualizáciách firmvéru tieto a mnohé ďalšie funkcie dodá.

Z hľadiska autenticity je najväčšou konkurenciou pre Analogue Pocket, možno paradoxne, samotný Game Boy. Spoločnosť Nintendo navrhla svoj hardvér tak, aby nejaký čas vydržal, a v obehu sú stále milióny systémov. Ak sa vám páči pôvodný dizajn Game Boya, potom nikdy nebol lepší čas na to, aby ste si vyčistili starého Boya a začali ho majstrovať - obrazovky s vysokým rozlíšením, nové farebné obaly a dobíjacie batérie sa teraz dajú nainštalovať (jemným) otočením skrutkovača, bez rezania alebo spájkovania.

Ale aj keď je oživenie zničeného Game Boya pomocou technológie 21. storočia super, nie každý sa s tým bude chcieť zaoberať. Preto je Analogue Pocket najlepším novým Game Boyom, ktorý si môžete kúpiť. Dovolím si tvrdiť, že záchrana starých systémov a vytváranie nových kompatibilných systémov je formou ochrany médií. Skutočnosť, že samotná spoločnosť Nintendo bola pri sťahovaní svojich starých titulov veľmi nedôsledná, znamená, že kazety v obehu sú neuveriteľne cennými artefaktmi. A ak máte vlastnú zásobu, Analogue Pocket je jedným z najlepších spôsobov, ako osláviť herné dedičstvo Game Boya. Len sa pripravte na to, že na doručenie objednávky si chvíľu počkáte.

Gamer world